Wskazówki treningowe DTTB

Niemiecki Związek Tenisa Stołowego (DTTB)

I.Trening fizyczny

Trening fizyczny kształtujący wszystkie cechy motoryczne takie jak wytrzymałość, skoczność, siła, szybkość. A na ich podstawie kształtowanie cech charakterystycznych tylko dla tenisa stołowego. Trening fizyczny powinien być przeprowadzany regularnie i długofalowo.

II.Praca nóg (motto: w tenisie stołowym wszystko odbywa się w ruchu)

1.Zwracać szczególną uwagę na środek ciężaru ciała i związaną z tym stabilność w czasie gry. Środek ciężkości ciała umieszczony jest pomiędzy dwoma nogami lekko z przodu. Wszystko w miarę dużej odległości od ramienia ręki grającej.
Cel: taki balans ciała, aby umożliwić szybkie przemieszczanie się.

2.Gra powinna być oparta na forhendzie, przede wszystkim ma to być widoczne w graniu forhendem ze środka stołu. I to z maksymalną rotacją z udziałem całego ciała. Zwrócić uwagę na poprawę pracy nóg z „głębokiego” forhendu. Topspin bekhendowy wykonywany w ruchu.

3.Topspin forhend odwrócony (topspin forhend z bekhendu) coraz częściej powinien być stosowany w grze jako uderzenie kończące

4.Praca nóg przód – tył – przód, przede wszystkim przy ataku po krótkiej piłce przeciwnika, ale również w zagraniach pasywnych (timing – moment uderzenia piłki wysoko – z przodu). W sytuacji topspin – topspin (timing - moment uderzenia piłki) wysoko – z przodu. Każda następna piłka możliwie jak najbardziej aktywna

III.Serwis

1.Powinien pasować do danej taktyki i mieć cel

2.W przypadku krótkich serwów stosować wszystkie rotacje i warianty, w przypadku długich i półdługich wykorzystywać całą długość i szerokość stołu

3.Zwracać uwagę na zmienność i jakość rotacji, zwrócić uwagę na serwy z rotacją i bez.

4.Serwy wykonywane powinny być szybką ręką z podrzutem piłki na różnych wysokościach

5.Serwisy bekhendowe są również ważne!

IV.Odbiór

1.Pozycja wyjściowa zawsze zawsze z rakietą powyżej poziomu stołu

2.Odbiór powinien być agresywny, zróżnicowany, grany w różne miejsca stołu. Następnie powinno się dążyć do agresywnej gry z przewagą uderzeń forhendowych. Poprzez stosowanie różnych technik odbioru takich jak: topspin, flip, krótkie odbiory z dolną i boczną rotacją wykorzystywać powinno się cały stół. Wszystko po to, by przejąć inicjatywę.


V.Rozpoczęcie akcji

1.Rakietę we wszystkich wariantach trzymać zawsze nad stołem

2.Przy ataku topspinowym z długich i półdługich piłek grać maksymalnie silnie

3.Bardzo ważne jest miejsce upadku piłki po ataku topspinowym. Oprócz gry po przekątnej często powinno się grać po prostej i na „łokieć”.

4.Przy ataku topspinowym zwracać uwagę na zróżnicowanie miejsca upadku piłki

VI. Przejęcie inicjatywy w czasie gry.

Celem przejęcia inicjatywy jest silny atak topspinowy. Rotacyjny blok bekhendowy jest najważniejszym elementem gry służącym do przejęcia inicjatywy. Topspin forhendowy blisko stołu ze środka lub z rogu forhendowego z krótkim zamachem jest dominującym uderzeniem. Uderzenie to powinno być grane często po prostej. Coraz częściej stosować krótki topspin bekhendowy w celu przejęcia inicjatywy. Pamiętać o tym, żeby w czasie trwania akcji po każdym pojedynczym uderzeniu, ręka trzymająca rakietę była w pozycji nad linią stołu

Do pobrania w naszym dziale:

Plików:
(2 głosów)
Dodany: 2014-03-23
Wersja:: 
Licencja: 
Wielkość: 76.19 KB


Źródło: http://www.time-out.pl/poradnik/18890-wskazowki-treningowe-dttb